"Aku tak Mulia. Kau pun tak Mulia. KetidakMulianmu menjadi pelengkap ketidakMulianku , hingga kita akan Mulia , meskipun hanya bagi kita berdua. Biarlah Allah yang Maha Mulia , yang berhak menilai keMuliaan kita."


Friday, September 7, 2012

Tutuplah

Pukul 5 petang.

Faezah : "Allah..sejuknya mata tengok dia sekarang. Bertutup semua.."

Najwa: "A'ah lah. Aku pun rasa macam tu. Sejak bila dia macam tu?"

Faezah : "Aku tengok pagi tadi dia pakai penuh macam tu. Siyes, sejuk mata."

Najwa: "Aku pun suka sangat. Yang fesyen dia dulu tu aku kurang berkenan sangat. Pakai tudung, tapi nampak leher. Pakai shawl tapi lilit leher je. Pakai baju tapi nampak lengan. Pakai seluar, tapi tirus sendat. Macam sekarang ni, orait sangatlah.."

Faezah : "Ish, yang lepas tu lepaslah. Yang penting dia sekarang ni. Kita tak bukak dah buku lama. Tiada faedah juga."

Najwa: "Betul gak tu. Opss..my mistake. Sorry."

Faezah : "Fesyen ni femes gak kat facebook. Sama la dengan fesyen dia sekarang."

Najwa: "Fesyen yang mana ek?"

Faezah : "Fesyen troll tutorial bertudung tu. Last-last jadi tudung kapan."

Najwa: "Huhu..yang tu. Ok². Aku nak tolong sediakan roti cicah bubur kacang panas dekat tetamu yg nak datang malam nanti."

Faezah : "Ok-ok. Bagus ko ni, calon menantu yang baik. Hehe..Ok aku sambung baca Ya-Sin dengan mak dia kat luar. "

Najwa: "Wakilkan untuk aku sekali ya. Arwah baik orangnya... :D




Moralnya

Tutuplah aurat kamu, sebelum orang lain menutup aurat kamu.Tapi jangan pula mengumpat atau mengaibkan jenazah.. hehe


No comments:

Post a Comment

Bacalah..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...