"Aku tak Mulia. Kau pun tak Mulia. KetidakMulianmu menjadi pelengkap ketidakMulianku , hingga kita akan Mulia , meskipun hanya bagi kita berdua. Biarlah Allah yang Maha Mulia , yang berhak menilai keMuliaan kita."


Friday, June 8, 2012

Kita berpisah untuk bertemu.



Amat duka rasa memikirkan perpisahan.Sepi terasa menerjang kekosongan.Memang benar, setiap pertemuan pasti ada perpisahan.Tapi ku masih lagi belum puas bersamamu.Adakah engkau juga rasakan begitu?


Perpisahan itu memang menyakitkan.Kerana engkau sudah sebati dalam hidupku kawan.Kita kenal dengan rasa dan bertumbuh dengan harapan.Maka payah untukku relakan.


Namun, diriku terpujuk dengan malam.Untuk merelakan pemergianmu.Lalu aku mengambil jalan untuk terus mara dalam kehidupan.Kerana umur manusia amatlah singkat.Untuk apa masa ku bazirkan dengan memikirkan kenangan bukan? Dan engkau juga harus berfikir sedemikian.


Malam telah berbisik.Bahawa perpisahan ini adalah langkah untuk pertemuan.Kita berpisah untuk bertemu.Engkau dengan hidup kau, aku dengan hidupku.Kita masing-masing ada jalan perjuangan.Biarlah berpisah, kelak ditakdirkan kita pasti bertemu kembali.


Kawan.Kita berpisah untuk bertemu.Benarkah? Aku yakin bercampur pasti.Kerana kita punya Tuhan yang sama.Asalkan engkau tidak berubah.Maka engkau tidak akan melupai aku.Atau engkau semakin ke arah kebaikan.Maka engkau akan semakin mengingati aku.Kelak pasti Tuhan pertemukan kita.


Tapi, adakah sempat ? Bagaimana jika aku dijemput Ilahi terlebih dahulu? Ataupun engkau? Malam telah menasihatiku.Kita berpisah untuk bertemu.Berpisah kita di dunia.Bertemu kembali kita di syurga.Bolehkah?  ..Dengan izinNya.Kita sama-sama beramal.Kita sama-sama berdoa.Moga kita bertemu kembali kawanku. Kau tunggu aku ya! :)


ketika tiba saat perpisahan janganlah kalian berduka, sebab apa yang paling kalian kasihi darinya mungkin akan nampak lebih nyata dari kejauhan.Seperti gunung yang nampak lebih agung terlihat dari padang dan dataran


Promise
I come back when it's over

No need 
to say good bye.. >_^


No comments:

Post a Comment

Bacalah..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...