"Aku tak Mulia. Kau pun tak Mulia. KetidakMulianmu menjadi pelengkap ketidakMulianku , hingga kita akan Mulia , meskipun hanya bagi kita berdua. Biarlah Allah yang Maha Mulia , yang berhak menilai keMuliaan kita."


Thursday, April 26, 2012

"Mu ade awek dok?" ..

dialog di tulis dalam slang terengganu..hehe

............................................

"Wei, mu ade awek dok?"

"Tak dok kut.Bakpe?"

"Peliknya mu ni. Emm, mu pernoh kapel dok?"

"Dok.Nape yang pelik?"

"Doh kalau mu tak dok awek guane mu nok kawen? Guane mu nok kenal perangai bini mu kekgi kalau dok kapel? Guane nok setia kalau dok kenal.Tengok aku..5-6 kali dah kapel.Macam-macam jenis awek aku kenal.Dok kenang, putus jelaa"

"Sedap ke kapel?"

" Hor laa boss, malam-malam boleh mesej. Aku buat-buat ngajuk dia pujuk. Rasa macam dihargai bro" ..

"Oowh gitu..aku rasa yang pelik sekarang ni bukan aku.Mu tu yang pelik kut"

"Aik, aku pulok.Bakpe aku ?"

"Gini sebenornye.: )
Bila dalam Qur'an ada kata lelaki baik untuk wanita yang baik, wanita keji untuk lelaki yang keji.Ni maksudnya Allah tetap doh jodoh kite.Bukan hidup mati je ditetapkan, tapi jodoh pun telah ditetapkan benornye. Jadi, kita dok tahu sape jodoh kita sekarang . Mu dok tahu sape akan jadi isteri mu, aku pun dok tahu sape akan jadi isteri aku.

Kalau aku kapel sekarang dengan bermesra dengan awek yang aku dok pasti pun akan jadi isteri aku, bermakna aku baru je langgor setia"

"ea? bakpe lok gitu?"

"Yelaa. Allah tetap doh kan jodoh kite dengan siapa-siapa.Tertulis di Luh Mahfuz sekian lama.Tapi sebelum jodoh tu dipertemukan aku happy dengan awek lain. Bermakna, aku baru je khianat setia jodoh aku.Aku berkasih-sayang sebelum aku jumpe jodoh aku yang sebetulnya.Jadi, mana setia ?

"Eleh, padahal mu jeles owp? haha ..kalau mu rasa baik ngat, gi duk masjid 24 jam la bohh.Gi ikut dakwah tabligh ke..hehe"

"Sekarang aku tengoh dakwah mu laa ni.Aku ikut mende Allah kata je.Firman Allah, Janganlah kamu mendekati zina.Mu Islam wajib percaya apa dalam al-Qur'an, kalau dok caya boleh batal iman. Cuba pikir mase kapel. Masa mu peluk-peluk dia. Pegang-pegang tangan sume.Mana iman mu time tu? Mu kata percaya hari kiamat, siap post-post sal kiamat kat Fesbuk"

''Err.Aku mana sentuh-sentuh dia.Habis-habis gi pasor minggu je.Naek moto ngan aku pun,dia letok beg kat tengoh,mana ada dia peluk aku."

"Eceh, mula-mula memang la letok beg. Lepas tu dia buat-buat la tinggal beg. Slow-slow tangan ye naek duk pinggang mu. Mula-mula memang pinggang, mu pulok bawok motor 100km sejam. Masa tu bertempek laa boss..satu bertemu satu ..Pahtu mg main-main brek pulok owp..Sekali mu ajok dia jalan-jalan.Lepas balik tu,ada ke dia text mesej ke mu, LEPAS NI KITA JANGAN KELUAR LAGI..haha.. tidak akan ..mu akan jalan-jalan sekali lagi. Dan mende ni akan step by step to zina."

"Oloh, ye sayang beg dia.Dia bawok eh..
Se ag dia baik,pakai tudung siap lilit-lilit 4 lapis.Dok kan laa dia pikir gitu."

"Mu mana tau.Perempuan pun ada nafsu, kuat lagi dari lelaki. Tamboh pulok dengan hasutan syaitan.Ingat Nabi s.a.w kata , bila berdua ada yang ketiga.Sape lagi kalau bukan syaitan?"

"Pandai-pandai laa aku ngan dia kawal nafsu.Mu mende tau dok pernoh kapel.Mu dok tau guane rasa cinta.Mana ada nafsu-nafsu."

"Pandai la mu cinta.Kalau mu kapel bertahun-tahun pun,tapi jodoh dia bukan dengan mu akhirnya akan putus gok."





"Tapi aku memang sayang dia"

"Kalau sayang dia, baik mu lepas dia.Kalau betul cinta mu sebut tu semestinya nok bahagia sama-sama kan? Tak dok tempat lebih bahagia selain syurga bohh. Nok bahagia sampai syurga bukan gini caranya. Bersentuh-sentuhan n duduk berdua-duan ni dosa.So, neraka la tempatnya. Mu kata sayang dia, dok kan nok suruh dia masuk neraka ? :D .Aku pun macam mu gok dulu.Rindu sorang awek tu sampai bekok muke.Mende ni normal, fitrah.Tapi jangan sampai jadi fitnah"

"Kalau aku lepas dia, pastu dia dapat kat orang lain gane?"

"Tu maknanya dia bukan jodoh mu.Kalau dia jodoh mu, dia akan ditakdirkan kembali. Jodoh tu janji Allah."

"Tapi aku mesti rindu dia lepas ni"

":)
.. Tu la ujian Allah bro.Sebab tu kita ada di dunia ni sementara. Allah nok tes kita sama ada percaya dok dengan ketentuanNya.Supaya kita berjaya di dunia ni maka dapatlah nikmat syurga."

"So, apa aku kene buat lepas ni?"

"Lepaskan dia dengan cara baik, buat solat taubat .. dok pun cepat-cepat jumpe ayoh dia. :) "

"Haha. Ok laa tu. xD"

Lepaskan dia pergi.Jangan sesekali takut melepaskan sesuatu yang bukan milik kita.Sesungguhnya untuk kita itu ada.Kalau bukan hari ini mungkin esok.Tidak esok mungkin lain kali.Walau tidak sempat di Dunia sekali pun,pastinya di Syurga. Minta pada Allah.Allah akan bagi..

ketahuilah..


6 comments:

  1. assalamualaikum ,mohon share do blog saya :)
    http://ezatty.blogspot.com/2012/04/kau-ada-awek.html
    copy from :- http://musafirdorks.blogspot.com/2012/04/mu-ade-awek-dok.html

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete

Bacalah..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...