"Aku tak Mulia. Kau pun tak Mulia. KetidakMulianmu menjadi pelengkap ketidakMulianku , hingga kita akan Mulia , meskipun hanya bagi kita berdua. Biarlah Allah yang Maha Mulia , yang berhak menilai keMuliaan kita."


Saturday, April 28, 2012

Rintih Hairan Sang Musafir..


Malam ini malam membenci..
Aku tegar anti-Demokrasi ..
Tapi Ulama manfaatkan demokrasi ..
Siapalah aku mahu menentang ..
Ilmu setitis tanpa kemuliaan ..
Jadi aku berjuang bersama Ulama ..

Tapi hairan mata memandang ..
Seperti tiada manfaat kelihatan ..
Apakah angkara pengkhianatan ?..
Nafsu terbentang angkara Syaitan ?..
Memang manfaat sedang dikhianat ..
Orang sana bertindak kejam ..
Orang sini membalas kejam ..
Sampai Ulama hina dipandang ..

28 April 2012
Berfikir sang Musafir Hairan ..
Menulisku tanpa pena ..
Menangisku tanpa air mata ..
Berkata aku tanpa suara ..
Takkan Melayu hilang di dunia ..
Asal syurga ada teruna bertanjak sakan ..
Ada si dara bersama inang-inang ..
Biarlah Tuhan yang menentukan

Akan datang Panji Hitam dari Timur , menyiapkan urusan Al-Mahdi..

No comments:

Post a Comment

Bacalah..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...