"Aku tak Mulia. Kau pun tak Mulia. KetidakMulianmu menjadi pelengkap ketidakMulianku , hingga kita akan Mulia , meskipun hanya bagi kita berdua. Biarlah Allah yang Maha Mulia , yang berhak menilai keMuliaan kita."


Tuesday, May 29, 2012

Masonic




Dalam kemegahan hegemoni Barat akhir zaman ini.Konspirasi Yahudi banyak memancing perbicangan.Tidak lain semestinya bersangkut dengan Freemasonry dan Illuminati yang dikatakan bekerja menjayakan agenda Zionis.Bukan setakat jadi bualan para-para aktivis bahkan ia dijelaskan ramai alim dan ulama seperti Syeikh Imran Hossein,Harun Yahya dan ulama dari negara kita sendiri, TG Nik Aziz dan TG Haji Hadi Awang.


Freemason atau Al-Masuniyah, dalam bahasa Melayu bermaksud Pembina-pembina yang bebas.Jelas pada pada simbol organisasi ini menunjukkan alat-alatan bagi tujuan pembinaan.Hakikatnya organisasi ini bukanlah bertujuan sebagai arkitek mahupun jurutera.Tapi ramai di antara mereka terlibat dalam politik dan ekonomi.


Umumnya sejarawan beranggapan bahawa Freemason bermula dari Perang Salib.Walaupun organisasi ini secara rasmi berani keluar dari kepompong pada abad ke-18. Sejarah awal Freemason adalah bermula dari kumpulan yang digelar sebagai Knight of Templar (Satria Kuil).Tujuan akhir dari gerakan Freemason ini adalah membangun kembali cita-cita khayalan mereka, yakni mendirikan Haikal Sulaiman atau Solomon Temple di atas tapak Masjidil Aqsa.Dalam video bersiri Satu Kedatangan sendiri ada menyebut bahawa Knight of Templar menemui sebuah buku sihir yang dinamakan Kabbalah di tanah Jerussalem,Palestin.



Ahli sejarah Prancis, Gougenot des Mousseaux, menjelaskan bahwa Kabbalah memang jauh lebih tua daripada agama Yahudi.Walaupun berkembang dengan agama Yahudi, Kabbalah tergantung pada sumber-sumber dari luarnya. Kabbalah muncul dari kepercayaan pagan dari Mesir Kuno dan Mesopotamia.

Sejarah sihir pada zaman Nabi Sulaiman a.s

"Dan mereka mengikuti apa yang dibaca oleh syaitan-syaitan pada masa kerajaan Sulaiman (dan mereka mengatakan bahwa Sulaiman itu mengerjakan sihir), padahal Sulaiman tidak kafir (tidak mengerjakan sihir), hanya syaitan-syaitan lah yang kafir (mengerjakan sihir). Mereka mengajarkan sihir kepada manusia dan apa yang diturunkan kepada dua orang malaikat di negeri Babil yaitu Harut dan Marut, sedang keduanya tidak mengajarkan (sesuatu) kepada seorangpun sebelum mengatakan:

"Sesungguhnya kami hanya cobaan (bagimu), sebab itu janganlah kamu kafir." Maka mereka mempelajari dari kedua malaikat itu apa yang dengan sihir itu, mereka dapat menceraikan antara seorang (suami) dengan isterinya. Dan mereka itu (ahli sihir) tidak memberi mudharat dengan sihirnya kepada seorangpun, kecuali dengan izin Allah. Dan mereka mempelajari sesuatu yang tidak memberi mudharat kepadanya dan tidak memberi manfaat.

Demi, sesungguhnya mereka telah meyakini bahwa barangsiapa yang menukarnya (kitab Allah) dengan sihir itu, tiadalah baginya keuntungan di akhirat, dan amat jahatlah perbuatan mereka menjual dirinya dengan sihir, kalau mereka mengetahui. (Al Baqarah :102)

Bukti sihir telah wujud zaman Nabi Musa a.s

Dan Musa berkata: "Hai Firaun, sesungguhnya aku ini adalah seorang utusan dari Tuhan semesta alam, wajib atasku tidak mengatakan sesuatu terhadap Allah, kecuali yang hak. Sesungguhnya aku datang kepadamu dengan membawa bukti yang nyata dari Tuhanmu, maka lepaskanlah Bani Israil (pergi) bersama aku".

Firaun menjawab: "Jika benar kamu membawa sesuatu bukti, maka datangkanlah bukti itu jika (betul) kamu termasuk orang-orang yang benar".

Maka Musa menjatuhkan tongkatnya, lalu seketika itu juga tongkat itu menjadi ular yang sebenarnya.

Dan ia mengeluarkan tangannya, maka ketika itu juga tangan itu menjadi putih bercahaya (kelihatan) oleh orang-orang yang melihatnya.

Pemuka-pemuka kaum Firaun berkata: "Sesungguhnya Musa ini adalah ahli sihir yang pandai yang bermaksud hendak mengeluarkan kamu dari negerimu". (Firaun berkata): "Maka apakah yang kamu anjurkan?"

Pemuka-pemuka itu menjawab: "Beri tangguhlah dia dan saudaranya serta kirimlah ke kota-kota beberapa orang yang akan mengumpulkan (ahli-ahli sihir), supaya mereka membawa kepadamu semua ahli sihir yang pandai". ( Al A'raaf: 104-112)


Hingga kini Freemason tetap menjaga tradisi ritual, aktif dalam gereja-gereja bertapakkan lantai hitam putih. Boleh klik link ini http://www.youtube.com/watch?v=GtBT5gthmA8 untuk menyaksikan sendiri bagaimana ritual dijalankan.

Namun perjuangan mereka bukan setakat ritual, tapi lebih kepada untuk mengawal dunia.Tapi untuk mengawal dunia bukan senang.Jadi mereka mengawal apa sahaja sifat fizikal yang dicerna oleh pancaindera.Hinggakan kebatilan kelihatan indah-indah belaka.Menggunakan proksi media misalnya.

Ramai Muslim yang anti-Masonry beralasan bahawa Freemasonry sangat dekat dengan Zionisme, meski pengkritik lain mengatakan bahawa Freemason ada hubungannya dengan kedatangan Dajjal. Beberapa Muslim lain yang anti-Masonry beranggapan bahawa Freemasonry memiliki misi untuk mempromosikan Yahudi di seluruh negara di dunia, dan misi terbesar mereka adalah mendirikan Kuil Solomon di Jerusalem.

Cuba anda teliti sejarah ekonomi, politik mahupun budaya.Segalanya pasti mempunyai kesinambungan tertentu antara satu sama lain.Misalnya di Amerika Syarikat, politik telah diterajui oleh kumpulan yang sama mengawal ekonomi.Malah ekonomi dan politik Amerika Syarikat sendiri banyak menyumbangkan pelbagai perkara kepada Zionis Israel.Anda boleh cari sendiri dalam keratan akhbar jika mahukan kepastian mengenai hubungan baik Amerika Syarikat dan Israel.


bersambung..

1 comment:

Bacalah..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...