"Aku tak Mulia. Kau pun tak Mulia. KetidakMulianmu menjadi pelengkap ketidakMulianku , hingga kita akan Mulia , meskipun hanya bagi kita berdua. Biarlah Allah yang Maha Mulia , yang berhak menilai keMuliaan kita."


Wednesday, July 18, 2012

Kalau Cinta Aku. Zahirkan ..

Tika hati sedang suka.Memang mudah bilang cinta.Salahkah? Memanglah tidak.

Tapi ...
Ada syarat-syaratnya. Kerana perasaan ini fitrah.Moga janganlah menjadi fitnah.

Adakah betul-betul kamu harapkan cinta aku? :) 


Kalau benar.Aku juga akan cinta kamu.Tapi aku tidak mahu main-main.Aku tidak mahu ia setakat suka-suka.Sebab itu bukan cinta namanya.







Kalau benarlah cinta kamu itu. Zahirkan...

Jangan sekadar kata-kata.Ketika aku melakukan kesalahan.Cuba tegur kesalahan aku..Jika aku sedang berjaya jangan terlalu memuji aku.Bimbang aku akan riak.


Sedang aku hanyut dalam kemaksiatan cubalah ubati aku.Jangan pula kamu bawa aku ke lembah kemaksiatan.Kalau kamu lakukan juga.Aku pasti tidak keruan.Kerana aku juga ada kelemahan.Kamu tahukan.Aku hidup bersama perjuangan.Perjuangan aku terhadap agama juga pasti terganggu.Dan aku mesti akan ragu-ragu pada cinta kamu nanti.Oleh itu, jangan bawa aku kepada dosa.bolehkan? :D


Selain itu, kamu juga harus perjuangkan hidup kamu dahulu.Setelah itu, barulah berjuang bersama aku.Kau harus belajar, supaya kelak ilmu itu akan digunakan untuk mentarbiyyah jiwa-jiwa yang akan lahir dari kamu nanti.


Kamu pernah kata suka aku.Ya,aku juga suka kamu.
Tapi, sebelum akad kita ada jarak.Pergaulan kita terbatas.Kita tidak boleh bebas bersama.Kerana itu menjauhkan kita dari sebenarnya cinta.


Kamu kena tahu, cinta bukan pada couple saja. Cinta juga bukan pada 'I love you'. Cinta tak terletak pada 'I miss you' dan cinta bukan pada 'can I kiss you?'.Kerana itu semua mainan nafsu semata-mata. Bicara cinta suci itu akan terucap saat ijabkabul dilafazkan. Ketika itulah tujuan cinta dicapai bersama.



Walau apa pun.Kamu juga mesti waspada.Jangan terlalu cinta aku.Kerana aku mungkin bukan milikmu nanti.Mungkin kamu juga bukan milik aku.Namun, kita ada harapan.Selagi doa tidak terputus.


shhh..
Jangan bimbang.Solehah untuk yang soleh.Kita usaha menjadi hamba yang taat :) 
Berdoalah.Kelak dengan izinNya.Kita mungkin akan bebas bersama.

Kalau cinta aku. Zahirkan ..
Don't love me forever..
but love me till Jannah ..


No comments:

Post a Comment

Bacalah..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...